Årets vinnare har visat en imponerande grad av konsekvens och uthållighet i sitt varumärkesbyggande. Med en stark närvaro på marknaden har varumärket stått emot förändringens vindar och framgångsrikt hävdat sig i en av de mest turbulenta branscherna. Genom att hålla fast vid sina ikoniska färger och uttryck, återanvända kommunikationselement på ett kreativt sätt och samtidigt kontinuerligt förnya sig har varumärket skapat en stark och ständigt relevant identitet över tid.
Trots många ägarbyten har varumärket förblivit en stabil kraft och ett föredöme i långsiktigt varumärkesarbete såväl i Sverige som i Norge. Med ett starkt skydd av sina immateriella tillgångar har det lyckats behålla sin position i en föränderlig omvärld. Dessutom möter varumärket sina kunder genom hela resan – med samma höga igenkänning i varje kontaktpunkt.
Vinnaren av Signumpriset 2025 är ett inspirerande exempel på hur strategisk varumärkesutveckling och långsiktig konsekvens skapar framgång som består över tid – även genom ”luftgropar” i konjunktur och ägarförhållanden.
Vinnare av Signumpriset 2025 är Ving!