Årets vinnare av Signumpriset visade med all önskvärd tydlighet att de behärskar framgångsskapande varumärkesarbete och med råge uppfyller våra bedömningskriterier.
- Varumärkesstrategin är genomtänkt och långsiktig, anpassad för såväl globala som lokala förutsättningar.
- Varumärkesexponeringen är föredömligt konsekvent och låter varumärket hålla samman och lyfta fram hela produktsortimentet.
- Företagets varumärkesmanualer – Graphic Guidelines och Brand Book – ger både riktlinjer och kunskap.
- Varumärkesskyddet – strategi och åtgärder både för skydd och vid intrång – är omfattande och aktivt. Genom nära samarbete mellan företagets juridiska avdelning, globala marknadsförings- och säljavdelningar samt produktutveckling säkerställs att det står i direkt korrelation med affärsstrategin.
- Varumärkesansvaret ligger på företagets Global Marketing Director men delas i praktiken genom det täta samarbetet mellan de olika avdelningarna.
Årets vinnare av Signumpriset har varit framgångsrik på sina marknader redan från start, inte minst i USA. Med produkter som insiktsfullt möter sina kunders behov och förenklar deras vardag har de blivit en favorit långt utanför Sveriges gränser.
Långsiktighet och stor konsekvens har karakteriserat företagets varumärkesarbete i över 60 år. Det har resulterat i stor kännedom och gediget förtroende för märket hos småbarnsföräldrar i 50 länder – många av oss här idag har antingen själva suttit i eller satt våra små barn i deras bärselar, babysitters och babysängar.