Publicerat den 2 januari 2025

Ving

I samband med nomineringen intervjuar vi Camilla Miranda, Head of Brand and Creative på Nordic Leisure Travel Group AB.

Vad betyder nomineringen till Signumpriset för er och ert företag?
Nomineringen till Signumpriset är en stor ära för oss på Ving och ett bevis på att vårt långsiktiga och målmedvetna arbete med varumärkesvård håller hög kvalitet. Ving har en lång historia som en ledande aktör inom resebranschen och vårt varumärke är en central del av vår identitet och kundernas upplevelse. Att bli uppmärksammad för detta arbete stärker vår motivation att fortsätta leverera kvalitet, trygghet samt att skapa det lilla extra för våra kunder – så att de får uppleva de bästa veckorna på året med oss.

Hur skulle ni beskriva styrkan i er varumärkesvård?
Styrkan i vår varumärkesvård ligger i att vi har en tydlig identitet som genomsyrar allt vi gör genom hela kundresan. Från produktutveckling, marknadsföring och kundkommunikation till hur vi väljer att utforma våra tjänster. Genom att kontinuerligt följa upp, analysera och förbättra vår varumärkesstrategi skapar vi en stark och hållbar position på marknaden.  Vi fokuserar på våra resenärer genom att skapa positiva och minnesvärda upplevelser. Samtidigt som vi förnyar oss för att möta framtidens krav. Vi är också noga med att anpassa oss till förändrade behov och förväntningar hos våra kunder, utan att tappa våra kärnvärden.

Upplever ni att ert varumärke är utsatt för kopiering?
Som en av de mest etablerade aktörerna inom resebranschen ser vi att det ibland kan finnas försök att efterlikna delar av vårt erbjudande, särskilt när det gäller våra koncept och marknadsföringsstrategier. Det är en utmaning, men också ett tecken på att vårt varumärke och våra idéer är starka och inspirerande. För att skydda oss fokuserar vi på att vara innovativa och att förädla vår unika identitet, samtidigt som vi arbetar aktivt med varumärkesskydd genom våra jurister och kontinuerligt stärker relationen med våra kunder.

Vinnaren av Signumpriset 2025 presenteras den 16 januari på Varumärkesdagen. För att köpa biljetter till eventet klicka här – https://varumarkesdagen.se/

 

Till toppen